3 Ocak 2009 Cumartesi

Teknemiz Doğa ile Ayvalık'tan İzmit'e

2008 yılının Aralık ayında ilk haftalar bayram tatiline rastladı. Bu fırsatı kaçırmak istemiyordum. Havalar da güzel olunca plan kesinleşti. Bu yaz edindiğim Notika Teknik yapımı 32 feet teknemi Ayvalık Marina'dan İzmit'e getirmek için bundan iyi fırsat olmazdı. Önder ve Kaan ile birlikte 9 Aralık sabahı Marinanın önünde otobüsten indik. Seri bir kontrol ve ikmalin ardından 09:30 civarında yola çıktık. Hava açık, rüzgar zayıf deniz sakin.

İlk gün hedef Babakale idi. Fakat hava güzel olunca rotayı Bozcaada olarak düzelttik. Bababurnu'nu dönünce hava sertledi. Ama güneş denizden nefis batıyordu.

21:00 sıraları Bozcaada'daydık. Mendirekte huzursuz bir gece geçirdik. Doğudan gelen rüzgarla dalgalar bizi sabaha dek dövdü.

İkinci gün sabah 7:30 da yola koyulduk. Çanakkale Boğazı girişinde hava çok güzelleşti. Oldukça sakin bir havada koca koca tankerleri izleyerek nefis bir boğaz geçişi yaptık.

Hedef Lapseki olmasına rağmen havayı güzel bulunca gece seyrini göze alarak Şarköy'e varmayı hedefledik. Gece seyrini göze alabilmemizin en önemli nedeni dolunay. Görüşü çok rahatlatıyor.
Şarköy'den çıkışımız yine sabah güzeş doğmadan oldu. İyi ki de öyle olmuş. Denizden bu kadar güzel bir gün doğurmak kısmet olmamıştı.

Bu etapta seyir oldukça zorluydu. 2.5 metreyi bulan kafadan gelen dalgalarla uzun süre yıprandık. Hedefimiz Adalar'dı ama Silivri'ye girmak daha mantıklı geldi.

Silivri Balıkçı Barınağında bir balıkçı motoruna aborda olduk. Günün yorgunluğu fena oturmuş üstümüze. Yemketen sonra 21:00 civarı yattık. Sabaha kadar iyi dinlendik. Sabah 7:15 gibi barınaktan çıkarken güneş de denizden çıkıyordu. Ve aşağıdaki görüntü tekneyi unutup fotoğraf makinalarını kapmamıza neden oldu.

Artık hedef İzmit. Yol uzun. Ama hava müsait. Rüzgar genelde kafadan gelse de fırsatını bulduğumuzda hemen full arma oluyoruz. Keyifler yerinde.

Solda ben.Yanımdaki Önder. Sağdaki resimde de Kaan.

Son derece öğretici, keyifli bir seyirle yaklaşık 3.5 günde 270 mil yol katederek teknem Doğa'yı İzmit'e getirdik. Üçümüzün de bu uzunluktaki ilk seyri olasına rağmen son derece sorunsuz bir işti. Amacım da tekne ile uzun seyir yaparak hem kendimi hem de tekneyi denemekti. Tekne yelken seyrinde çok iyi. Adeta koşuyor. Kardeşi Mardek geçen yıl Dünya Turunu tamamladı. Bakalım Doğa'ya hangi denizler kısmet olacak.